Psychologia koloru ma ogromne znaczenie w budowie marki
Różne kolory wywołują w nas całą gamę emocji.
Kolory komunikują z nami na poziomie podświadomym
DLATEGO TAK WAŻNE JEST UŻYWANIE ODPOWIEDNICH BARW DLA SWOJEJ MARKI.
Aby określić, jakie kolory powinieneś używać dla swojej marki, powinieneś zacząć od jasnego określenia misji, wizji i idealnego profilu klienta biznesowego. Najlepszym sposobem na to jest odpowiedzenie na kilka mocnych pytań, takich jak:
- Za co chcę być znany?
Jakie słowa dokładnie mnie opisują ? - Co koniecznie muszą wiedzieć moi klienci o moim biznesie?
- Co chcę aby moi klienci czuli przy kontakcie z moją marką?
- Kim jest mój idealny klient, jak lubi by do niego się zwracać ?
Wszyscy mamy swoje ulubione kolory, ale… mogą one być zgodne z naszą osobowością, ale nie muszą być idealnymi kolorami dla naszej marki.
W końcu NIE zawsze jesteś swoją marką.
Znajdź kolory, które oddadzą osobowość Twojej marki
Zieleń
ZBALANSOWANA, HARMONIJNA, OBFITA, ZIEMISTA

Zieleń to kolor harmonii, więc jeśli chcesz, aby twoja marka to komunikowała – to jest twój kolor.
To także doskonały kolor dla marek, które chcą być postrzegane jako organiczne i związane z naturą. Jeśli sprzedajesz świeczki zapachowe, które samodzielnie wykonujesz – to może być dla ciebie idealny kolor. Wybierz od głębokiej oliwkowej zieleni, aby przesłać „zbalansowaną” wiadomość, przez butelkową zieleń, która wydaje się profesjonalna i elegancka, do jasnej pastelowej zieleni, która jest spokojna i elegancka. Należy uważać na to, aby zrównoważyć ciepłą zieleń z innymi kolorami (np. niebieskim), bo istnieje ryzyko popadnięcia w tonacje ciężkie, ziemistej zieleni
Żółty
OPTYMISTYCZNY, POTĘŻNY, SILNY EMOCJONALNIE

Pomarańczowy
KREATYWNY, OPTYMISTYCZNY, POZYTYWNY, PASJONUJĄCY

Czerwony
SILNY, PASJONUJĄCY, ZDECYDOWANY, ENERGETYCZNY, ODWAŻNY

Różowy
OPIEKUŃCZY, CIEPŁY, OPTYMISTYCZNY, PEŁEN NADZIEI, UPRZEJMY, INTUICYJNY

Chcesz, aby Twój brand był postrzegany jako opiekuńczy, intuicyjny i ciepły. Jako firma rozumiejąca potrzeby, optymistyczna i inspirująca. Różowy kolor w połączeniu np z kawowym tak zadziała.
Uważaj, aby go nie używać zbyt wiele, bo możesz wydać się dziecinny i pozbawiony pewności siebie.
Czarny
MOCNY, BEZPIECZNY, WYRAFINOWANY, DYNAMICZNY, DRAMATYCZNY

Biały
Czysty, jasny, ostry, higieniczny, eteryczny.

Złoto
CIEPŁE, BOGATE, ELEGANCKIE, MAJĄTKOWE, SZYKOWNE

Srebrny
PRESTIŻOWY, ZAMOŻNY, ZRÓWNOWAŻONY, SZYKOWNY, USPOKAJAJĄCY

Szary
WYRAFINOWANY, ELEGANCKI

Kolory są ważne, ale same w sobie nie zbudują osobowości Twojej marki. Archetypy marki to zrobią. Są doskonałym sposobem na wykorzystanie psychologii, aby wpłynąć na emocje Twoich klientów i wpłynąć na nich, pomóc Ci skupić się na marce, zachowując jednocześnie wierność swoim wartościom.
Nie musisz udawać, że jesteś kimś innym, nie musisz próbować być wszystkim dla wszystkich. Im bardziej się określisz, tym łatwiej przyciągniesz odpowiednich klientów i zdefiniujesz osobowość (i głos) swojej marki.