To niesamowite jak bardzo czcionka może zmienić cały wygląd strony internetowej i marki… Wszyscy musimy tą zasadę zrozumieć, jeśli chodzi o naszą markę. Zrozumienie psychologii czcionek i tego jak wybrać czcionki, które odzwierciedlają styl Twojej marki, jest niezwykle ważne.
Typografia, której używasz w swojej witrynie i twojej marce, będzie miała emocjonalny wpływ na twoich czytelników i więc upewnij się, że dokładnie cię reprezentuje.
Times New Roman wydaje się bardziej tradycyjny niż stara gazeta, czcionka Impact jest mocna i bezpośrednia, a Comic Sans jest mało poważny (i naszym zdaniem powinien zostać całkowicie zakazany. A więc tak – to, czego używasz w swojej marce, naprawdę ma znaczenie.
Jaka czcionka dla marki
SERIF vs. SANS SERIF vs. SLAB SERIF

SZERYFOWA: Najbardziej oczywista ponieważ każda litera będzie miała małe „stopy” i różne rozmiary skoków. przekaz – tradycyjnie, klasycznie i z wyższej półki .
SAN SERIF: Ma stałą grubość obrysu i bez stóp. Jest znacznie bardziej uproszczona i bardziej nowoczesna, czysta i elegancka.
SLAB SERIF: To wciąż ma małe nóżki i prawie idealne połączenie szeryfowego i bezszeryfowego kroju (pod względem grubości). W odbiorze bardziej przyjazny, odważny i kreatywny .
KURSYWA vs. OBLIQUE

KURSYWA: Używana głównie do wyróżnienia tekstu i zmiany „tonu” podczas czytania. Są pochylone i przedstawione tak, aby przypominały pismo odręczne z lekkimi krzywiznami. Kursywa szeryfowa jest przyjazna, przyjemna i uprzejma.
UKOŚNA – OBLIQUE: Podobna do kursywy, ale o wiele bardziej geometryczna i nowoczesna , często używana z czcionkami bezszeryfowymi. Wszystkie formy literowe tworzą ten sam skos i są używane do komunikowania poczucia szybkości i pilności (lub uwagi).
LEKKIE vs. regularne vs. POGRUBIONE

LEKKIE: Często są one bardzo cienkie i nie poleca się ich do nagłówków zwracających uwagę (są zbyt delikatne). Mogą być używane jako tekst akapitowy, jeśli ma wyglądać bardziej nowocześnie/lekko, zwłaszcza w połączeniu z pogrubioną lub kontrastową czcionką jako nagłówkiem.
REGULARNA: Najczęściej używane w przypadku tekstu akapitowego, ponieważ są one najbardziej czytelną czcionką i najmniej wpływają na zmianę rozmiaru.
POGRUBIONE – BOLD: mają na celu przyciągnięcie uwagi i podkreślenie tekstu. Zalecane do użycia w celu podkreślenia akcji, by ogólny wydźwięk był znacznie mocniejszy i odważniejszy.
SZEROKOŚCI ZNAKÓW:
Szerokość znaków w czcionce i odstępy (lub śledzenie) między literami odgrywają dużą rolę w czytelności i ogólnym odczuciu.

REGULARNY: Zawsze zalecany dla tekstu akapitowego, ponieważ jest najłatwiejszy do odczytania i najlepiej się układa.
CONDENSED: Są to bardzo ciasno rozmieszczone i często wąskie czcionki, które są używane, gdy próbujesz zmieścić więcej tekstu na małym obszarze. Są bardziej nowoczesne i modne i zaleca się ich oszczędne używanie w nagłówkach z mniejszą liczbą liter, ponieważ mogą być trudne do odczytania dla oka. Mają również tendencję do dobrego łączenia się z bardziej stylami vintage / retro.
ROZSZERZONY: Mogą to być znaki o szerszym kształcie lub nawet bardziej oddalone od siebie w poziomie. Dzięki temu są one czytane powoli i mogą bardziej zapadać w pamięć. Są odczuwalnie bardziej dojrzałe, lżejsze i czystsze.
MAŁE LITERY VS. DUŻE LITERY

MAŁE LITERY: Są trochę przystępniejsze i lżejsze w odbiorze. Można to wykorzystać, aby dodać ciepła marce lub stronie internetowej, a nawet poczuć się nieco bardziej nieformalnie.
WIELKIE LITERY: Dla porównania, używanie wersalików na słowie ma mocniejszy i dobitniejszy wyraz. Dzięki temu jeszcze bardziej się wyróżnia, a nawet wydaje się bardziej klasyczne.
Skoro znasz podstawy czas zawęzić listę czcionek i coś wybrać.
Nie polecamy wybierać więcej niż trzy czcionki i to takie, które się uzupełniają. Jedna czcionka nie powinna skradać show drugiej.
PODSTAWOWA CZCIONKA
To jest Twoja główna czcionka „marki”. Zazwyczaj jest widoczna w Twoim logo oraz najprawdopodobniej w nagłówkach.
DODATKOWA CZCIONKA
Jest to czcionka, która uzupełni czcionkę podstawową (i której zwykle używamy w nagłówku 2 lub 3 na stronie). Zwykle jest to czcionka, która nie będzie zbytnio konkurować z pierwotną.
CZCIONKA AKCENTOWA
Nie zawsze zaleca się używanie tych czcionek w wielu nagłówkach, ponieważ czasami mogą być trudne do odczytania.