JAK WYBRAĆ NAZWĘ DLA SWOJEJ FIRMY​

Zastanawiasz się

jak wybrać nazwę dla swojej firmy

aby była unikalna i oryginalna

Wybór nazwy wbrew pozorom nie jest prostą sprawą. W końcu tworzysz coś nowego i nie masz pojęcia, jaką reakcję może wywołać u odbiorców.
Bez stresu! Podpowiemy jak przebrnąć przez ten proces. Jednym z najczęstszych dylematów jest czy wybrać Imię i Nazwisko czy też unikalną nazwę dla marki? W tym wyborze nie ma tak naprawdę dobrych i złych decyzji. Podsumowaliśmy główne cechy obu wyborów w kilku punktach.

IMIĘ I NAZWISKO​​

plusy

  • Budowanie marki osobistej, zasadniczo Ty jesteś marką
  • Brzmi autentycznie i blisko
  • Elastyczne produkty i usługi
  • Idealne dla przedsiębiorców działających solo

minusy

  • Twoja marka osobista nie będzie określać, co robić ani komu służysz
  • Trudniej jednak sprzedać biznes oparty na osobie

Używanie imienia i nazwiska jest dosyć popularne i dobrze się sprawdza. Jest też względnie niepowtarzalne (choć zdarzają się wyjątki)

NAZWA HANDLOWA​

plusy

  • Dobre gdy budujesz markę biznesową
  • Nazwa, którą tworzysz to marka sama w sobie
  • Łatwiej ją sprzedać
  • Łatwiej wycofać się i pozwolić działać zespołowi który zbudujesz

minusy

  • Jest raczej bezosobowa
  • Może nie być elastyczna jeśli jesteś niszowy i produkty lub usługi zmienią się
 

Jeśli zdecydujesz się na nazwę handlową, wybierz coś unikalnego, oryginalnego – najważniejszym krokiem jest wyróżnienie się na rynku
Napisz listę wszystkich słów, które odnoszą się do Twojej branży – przymiotników, czasowników, fraz które lubisz, słów które oddają nastrój i ton Twojej marki, słów które wyjaśniają, o co chodzi w Twojej marce. Możesz też bazować na skojarzeniach.

 

JAK WYBRAĆ NAZWĘ DLA SWOJEJ FIRMY​

ZASTANÓW SIĘ :

  • Jaką wartość zapewnia Twoja marka innym?
  • Jakie trzy słowa chcesz, by ludzie kojarzyli z Twoją marką?
  • Którą markę lub nazwę lubisz? Czy jest w nich coś, co wydaje ci się podobne?
  • Następnie baw się, mieszaj i łącz słowa, aby stworzyć unikalne kombinacje!

Oczywiście zdecydowanie odradzamy miksy typu ReMalBud dla firmy remontowo-budowlanej. Lata 90-te są dawno za nami i te trendy powinny odejść w zapomnienie. Wybór świetnej nazwy od samego początku jest ważny! Pomyśl sobie ile problemów może w przyszłości nastręczyć zmiana nazwy w przyszłości:zmiana logo, kanałów społecznościowych, domeny (nie wspominając o przeniesieniu witryny do nowej domeny),odbudowywanie opinii oraz SEO.

Rozważ następujące kwestie dotyczące pożądanej nazwy marki:

  • Czy ta nazwa odzwierciedla Twoją niszę?
  • Czy ta nazwa przyciąga pożądaną grupę docelową?
  • Czy ta nazwa budzi jakieś negatywne emocje, które mogłyby zniechęcić odbiorców?

Gdy już masz wybranych “kandydatów” to nadszedł czas, aby sprawdzić, czy nazwa marki jest również dobrym wyborem strategicznym. Ważne jest, aby sprawdzić rynek i upewnić się, że nazwa ta nie jest już używana lub zastrzeżona przez inną firmę oraz czy nazwa Twojej marki jest słowem kluczowym o wysokiej pozycji. Im mniej wyników, tym lepiej. W ten sposób Twoja marka będzie wyjątkowa i oryginalna.

Na koniec pozostaje już tylko sprawdzić czy nazwa domeny jest dostępna?

i często na tym etapie zaczynać trzeba od początku…